Aug 27, 2012

I Heart Hearts

長らく放置していたブログですが戻って参りました!ここ数ヶ月は忙しくって服も作れず寂しい思いをしておりましたがお盆休みにようやく新作が完成しました。

ブラウスの生地は以前作ったワンピースの残布です。刺繍の端で裾をスカラップにしてみました。下向きのハートが多くなってしまったけど気にしません!とても薄い生地なのでスカラップは見返しが付いています。バルーンスカートは思うような形になるか不安もあり避けていましたが思い切って作ってみました。バルーンの場合、生地の素材や質感で仕上がりも変わってきます。選んだのは化繊のグログラン。張り、ごわつき感たっぷりで私の理想の仕上がりです。とても気に入っているので秋冬用に色違いも作ってみようと思います。
このスカートの製図はいずれアップするつもりです。興味のある方は辛抱強くお待ち下さいね。



It's been more than three months since my last post. Lots of work or things were going on. But I'm back now! I'm so happy to have my new collection in my wardrobe!! Yay!

You maybe remember this heart fabric. This is left-over from heart dress I made last summer. I utilized the heart-shaped scallop for the hem with facing. Luckily, the scallop line (technically asymmetric) matched up very nicely on the both sides. For the bubble skirt, I picked grosgrain fabric (acrylic, nylon) which is rather bulky/stiff and shapable. That made the bubble skirt exactly what I imagined. I'm so in love with it! I think I'll make one or two more in different color for autumn/winter.
If you're interested in drafting this skirt, please be patient. I'll post how to draft before too long.


にほんブログ村へ 人気ブログランキングへ

30 comments:

  1. I love it! It looks so nice on you.

    ReplyDelete
  2. This is so cute!!!!!!! Love it!

    ReplyDelete
  3. i LOVE this look. the way you did the hem is so inspiring, and everything goes together so very well.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks alot! I totally love it too!!

      Delete
  4. What a sweet top! I love the clever hem too. How nice that it worked out matching on the sides.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Javie! I love the hem, just heart pattern turned out upside-down overall :P

      Delete
  5. Totally unique. Looking good and welcome back - missed you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Ruth! I missed you, too xxx

      Delete
  6. Aaaah! Welcome back-I was just wondering last night whether I should email you and see what's up XD The outfit is awesome - as always, and it's great to see you back and smiling.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi,TJ! You are so sweet. I really really wanted to be back here earlier but I am now! Hopefully I can write more often... Thanks alot!

      Delete
  7. ぎゃー、かわいいですね~。
    そして、前髪を作ってショートにしたヘアースタイル一層若返りましたね。あれ?これって褒めてない?
    スカラップとバルーンで、夢見心地です。

    ReplyDelete
    Replies
    1. いいのよpass子さん、もっと褒めても。ハハハ~。
      髪型で若返ったかしら?きっとハートとバルーンのせいだわね。

      Delete
  8. とっても可愛いデザインでjeycoさんが着ると一層可愛いです。
    バルーンスカート私も一度作ってみようかな。

    ReplyDelete
    Replies
    1. atsukoさん来て下さってありがとう!欲しい欲しいと思いながらも避けてたバルーンスカートだから思い通りに出来上がってルンルンです。
      機会があったらatukoさんも是非作ってみて下さい。楽しみにしてますよ~。

      Delete
  9. Jeycoさんお久しぶりです。どこへ隠れているんだろうと思ってましたが久しぶりの新作をお目にかかれて嬉しいです。ハート柄がとっても可愛いいブラウスですね。白の衿と裾のスカラップがとってもお洒落!素敵なバルーンスカートとの組み合わせでとてもお似合いですね。

    ReplyDelete
    Replies
    1. ははは~、どこにも隠れていませんよ。でも忘れないでくれて有難う!今年の夏はぜんぜん服が作れなかったからなぁ。まだまだ暑いし買った生地もたまってるからもう一、二着くらい夏服を作りたいなと考えてます。

      Delete
  10. Just come across your blog. The heart fabric - Very Cool!

    ReplyDelete
  11. hello Mademoiselle,
    nice style and really good work, i like it :)

    ReplyDelete
  12. 今日久しぶりに 自分のブログを開けてみて そうそうjeycoさんどうしてるかなと来て見ました。 私と同様しばらくアップされてないの知っていたので今年は検定にチャレンジしてるのかな???と   

    このブラウスにメロメロです。 裾をイレギュラーにするとこなんて 私なら思いつかないです。 裏の見返しは 裏地使用ですか?


    ReplyDelete
    Replies
    1. chokiさんお久しぶり!そうなんですよ~、私もブロずっと更新できなかったんです。急に仕事が忙しくなって気づけば何ヶ月も過ぎてしまって。勉強もしていない私の検定はいつになることやら、という感じです。

      ヘムの見返しは薄い綿ローンを使いました。ハートが色んな方向に配置されてるからスカラップもちょっとユニークだよね。私もメロメロです♪

      Delete
  13. chokikata9/19/12, 1:53 PM

    なるほど 薄い綿ローンだと見えていい感じ ふむふむと写真をアップで見てみたら ん? 巻きロックしてある? ふちが白糸でかがられているような感じですが あれはなんですか? 

    ReplyDelete
    Replies
    1. 刺繍生地によくある端側のスカラップなんですが、ここだけ刺繍が太くなっていたんです。刺繍はしっかりしてるけど生地がとても薄いので縫代を付けてカットして見返しをつけたという訳なんです。こんな形ですし、さすがに巻きロックは私にも無理です~~。

      Delete
  14. So glad you are back and sewing. WOW!! These are adorable :)

    ReplyDelete
  15. Supercute and well-constructed :)

    ReplyDelete