Dec 22, 2011

レオパードエレガンス / Leopard Elegance

レオパード柄タックスカートが完成しました。先日買ったドルガバです。ドギツイ?最初私もそう思いました。でも何回も見てる内にだんだんと素敵に見えてきたのです。妹もそうだった様でお揃いになりました。プレーンな黒のジャケットがずっと前から欲しかったのでちょうど良いこの機会に作りました。ウエスト切り替えでぺプラムにはポケットの下にタックが入っています。そしてこのボタン!ブローチ風のワンボタンにと思って買いました。かなり高かったので悩みましたがこの服にぴったりなので思い切って買うことに。今回はちょっと高すぎましたがやっぱりボタンは良いものを付けたいですね。


I finished Dolce & Gabbana leopard skirt. When I saw this fabric first time, I felt kinda disgust with the print and the color. But I have it in hand for some reason. What made my feeling change? I still don't know... I also made this plain black jacket which is suitable for any other skirts I have. I had been wanting a jacket like this. So I'm happy to have one in this timing. For this jacket, I bought a big and really fancy button. It costed me a lot. But I couldn't resist... because you know, it perfectly suits the jacket!



にほんブログ村へ 人気ブログランキングへ

5 comments:

  1. こんにちは 寒くなってきましたがjeycoアトリエは熱気ムンムンかな?
    これまた素敵、布のときはどんなに派手かと思いましたが・・・おしゃれで品があります。
    何より身に着け易そう。
    passこの好きなデザインです。これまた!

    ReplyDelete
  2. pass子さんこんばんは。
    こうして見るとやっぱり結構派手ですね。地の色は写真だと白に見えるけど実際はベージュっぽいからもう少し落ちついて見えるんです。こういうアニマル、pass子にも着せてみたいわ✦

    ReplyDelete
  3. That jacket is fabulous - words actually fail me! You were right to buy the button it really finishes the jacket off. Such a contrast with the skirt. Just great work and great styling. Happy New Year! and lots of sewing for 2012

    ReplyDelete
  4. Thank you, Ruth. That's just a button but it's a nonnegligible part of outfit, isn't it? I will look forward to seeing your sewing dedication for the coming year :)

    ReplyDelete
  5. I adore that outfit, the skirt is gorgeous but that jacket is incredible! I'd love to have a garment so well fitted and professional looking!

    ReplyDelete